Spring naar content

Dit is de perfecte klantreis!

Kijk door de ogen van je doelgroep

Voor overheden en organisaties

Natuurlijk is de burger geen klant. En een onderzoek is geen reis. Maar het is altijd goed om in de schoenen van de ander te staan. Dat doen we met een klantreis. En altijd zegt de opdrachtgever Huh…? Daar heb ik nog nooit bij stilgestaan. En dat is vaak de eerste stap naar eenvoudige dienstverlening.

Een eenvoudige klantreis is de sleutel naar succes

We ontwikkelen samen met u een nieuwe of eenvoudige klantreis. We gaan daarbij op onderzoek uit naar inzichten uit uw praktijk. Deze inzichten vertalen we naar de gewenste situatie, én naar wat er nu al mogelijk is. We testen de nieuwe aanpak uit. En we scherpen het aan. Zo ontwikkel je een toegankelijke klantreis.

  • Je wil dat je producten aansluiten op de verwachtingen van je klanten, gebruikers en inwoners.
  • Je wil dat mensen gezien worden door je organisatie.
  • Je wil flexibel zijn als het nodig is, en strak georganiseerd als het kan.
  • Je wil bouwen aan een goede klantreis, en aan een hoge waardering.
  • Je wil dat het proces voor iedereen eenvoudig is.
  • Minder gedoe, meer geluk.

Voor wie

Ketenmanagers, dienstverleners, teamleiders, marketingmensen, ondernemers voor wie participatie, eenvoud en toegankelijkheid belangrijk is.

Wat levert het op?

  • Begrijp de behoefte van je doelgroep
  • Vereenvoudigen van complexiteit en verwarrende stappen
  • Belang van eenvoudige taal en beeldtaal
  • Eenvoud in alle kanalen
  • Testen met gebruikers
  • Webtoegankelijkheidsnormen (WCAG)
  • Hoger service niveau
  • Blijf de klantreis steeds evalueren en verbeteren

Aanpak in drie stappen

1. Klaar voor de start: Bewust van service en de momenten van de waarheid door actiegericht onderzoek.

2. Aan de slag: Experimenten en ontwikkeling klantreis

3. Durf te doen: Testen en verbeteren

Op maat gemaakt

De Huh-Aanpak voor de klantreis is altijd afgestemd op de situatie, team en wensen van de opdrachtgever.

Huh KlantreisTeam: drs. Sjef Kuijsters Informatie design , Bas Tebbe MBA Imagineering

Meer weten over Huh? Wat bedoelt u?

Doe mee met de gratis inspiratiesessie.

Een betere klantreis want...

Kan iedereen meedoen?

Is je service voor iedereen hetzelfde?

Zie je ook de afhakers?

Mag je klant Huh? zeggen?

Ga naar de inhoud