Spring naar content

Verbeter je klantreis in het sociaal domein

Training voor iedereen die de klantreis wil verbeteren in het sociaal domein. Denk aan schulden, bestaanszekerheid, Wmo, Werk en inkomen, participatie en inclusie. Door het vereenvoudigen van de klantreis maak je meedoen mogelijk. Hogere klantgerichtheid, meer begrip.

Speciaal voor iedereen die de klantreis wil verbeteren in het sociaal domein

Denk aan schulden, bestaanszekerheid, WMO, Werk en inkomen, participatie en inclusie. Door het vereenvoudigen van de klantreis maak je meedoen mogelijk. Hogere klantgerichtheid, meer begrip.

Werkprogramma

  • Ik wil werken aan een betere en eenvoudige dienstverlening.
  • Ik wil dat iedereen de service/diensten/producten krijgt waar hij recht op heeft. 
  • Ik wil de klantenreis prettig en begrijpelijker maken.
  • Ik wil meer persoonlijke toewijding binnen mijn organisatie.
  • Ik wil de klantverwachtingen beter managen.

Voor wie interessant: managers en beleidsmedewerkers in sociaal domein

  •  Managers die werken aan betere klanten participatie 
  • (Keten) organisaties die gezamenlijke service willen verbeteren

Dit levert het op:

  • Je leert een methode waarmee je elke klantreis kan analyseren en innoveren
  • Je maakt je dienstverlening en communicatie begrijpelijker en toegankelijker
  • Je maakt eenvoud in de klantreis beter bespreekbaar binnen je organisatie
  • Je werkt gericht aan een hoger service niveau en blijere werknemers
  • Je werkt aan minder gedoe en meer participatie.

Opzet in drie stappen 

1. Klaar voor de start. Je leert de beginselen van Huh? Wat bedoelt u? kennen. Je krijgt handvatten om eenvoudig aan de slag te gaan in je eigen praktijk. Je bent klaar voor de start!

2. Aan de slag. We bespreken de hele klantreis. Bij welke contactmomenten zijn we begrijpelijk. En waar moet het beter. Je leert om in actie te koppelen aan onbegrijpelijke zaken.

3. Durf te doen. Testen en verbeteren. We bespreken je ervaringen en bepalen de vervolgacties. We staan stil bij verantwoordelijkheden en het bouwen van samenwerkingen. En kan het ook slimmer?

Doorlooptijd: 10 tot 12 weken

Meer weten over Huh? Wat bedoelt u?

Doe mee met de gratis inspiratiesessie.

Ga naar de inhoud