Spring naar content

Heel Gooische Meren start met impact

Gemeente Gooise Meren werkt aan eenvoudige dienstverlening en begrijpelijke communicatie. Een mooi moment daarvoor was de Gooise Meren Talk op 28 maart: een sessie voor alle medewerkers om te laten zien wat belangrijk is. De nieuwe plannen en acties werden met enthousiasme ontvangen.

 

Tom van Huh? en een inwoner van Bussum, staan op de markt en bespreken onbegrijpelijke dingen in de Gooische Meren

Drie locaties

Door het Meldpunt voor Onbegrijpelijke Zaken in te zetten op drie verschillende locaties kan de gemeente nu aan de slag met echte voorbeelden. Door gewoon in gesprek te gaan met inwoners en bezoekers van het gemeentehuis zijn er 96 Huh-Meldingen opgehaald en vijf brieven getest. ‘Binnen een paar gesprekken ervaar je gewoon wat de bewoner denkt en voelt. En je denkt zelf  direct: Is alles wel toegankelijk en begrijpelijk genoeg? Maar ook: hoe kan het beter? Een super start’

Eenvoudige doelen

  • Buiten het organiseren van het Meldpunt voor Onbegrijpelijke Zaken hebben wij onze kennis en ervaring gedeeld. Zo hielpen we met:
  • De bewustwording van de risico’s van elkaar niet begrijpen
  • Het vergroten van de bereidheid om als collega’s aan eenvoud te werken
  • Het bespreekbaar maken als iemand iets niet begrijpt

Ben je benieuwd naar het Huh-Meldpunt, schrijf je dan in voor de gratis inspiratiesessie.

Meer weten over Huh? Wat bedoelt u?

Doe mee met de gratis inspiratiesessie.

De kracht van Huh?!

  • Participatie: iedereen kan meedoen
  • Inclusie: niemand buiten sluiten
  • Actiegericht: leren door te doen
Ga naar de inhoud