Meldpunt voor onbegrijpelijke zaken in actie
In gesprek met inwoners van Dordrecht over hun Huh? moment.

Huh? Wat bedoelt u? het meldpunt in de Vogelbuurt op het Vogelplein in Dordrecht

fotografie Edwin Wiekens
2012 06 30

Heel je organisatie eenvoudig

Inspiratiesessie (online)

Datum: vrijdag 17 september

Tijd: 9.00-10.00 uur

Kosteloos

 

Jouw organisatie draait natuurlijk om mensen. Maar toch denken veel mensen regelmatig: Huh? Wat bedoelt u?.  Zeker de 1 op 6 mensen die moeite heeft met lezen, schrijven en rekenen. Of met de computer werken.

Je organisatie mag nooit de menselijke maat verliezen. Maar hoe pak je dat aan?

We nemen je mee in de wereld achter Huh? Wat bedoelt u? Zo maak je eenvoudig kennis met het Huh-Actieprogramma en de leerlijnen.

Schrijf je in

In de schoenen van de klant

In deze Huh-inspiratiesessie schetsen we een weg naar meer eenvoud. Hoe zorg je er voor dat je elkaar blijft snappen. Hoe kan je in de schoenen gaan staan van je klanten met beperkte basisvaardigheden. En hoe ontdek je de onbegrijpelijke zaken in je eigen organisatie?

Programma

  1. Heel je organisatie eenvoudig – Huh? Wat bedoelt u?
  2. Leerlijnen: eenvoudig helpen en eenvoud maken
  3. Eenvoudig van start

Sprekers:

Sjef Kuijsters. Sjef is bedenker en ontwikkelaar van het Huh-Actieprogramma.

 

Else Reedijk. Trainer en adviseur van Publiek Domein

Cedeo-logo

Huh? Wat bedoelt u? 

1 op de 6 Nederlanders heeft moeite met lezen, schrijven en rekenen. Of werken met de computer. Deze groep is laaggeletterd.

 

Daardoor gaat er veel onnodig mis in de communicatie. Soms met ingrijpende en persoonlijke gevolgen. Denk aan het verkeerd innemen van medicijnen, het niet (tijdig) op afspraken verschijnen, of het niet kunnen invullen van vragenlijsten die in digitale portalen worden aangeboden.

 

Het levert vaak onnodig ‘gedoe‘ op voor zowel de klant als de inwoner. En bovendien brengt het voor de de klant veel stress en onzekerheid met zich mee.

Het programma maakt 'niet begrijpen' normaler. Dat is belangrijk. Want pas als je weet dat een ander je niet begrijpt, kun je er wat aan doen.

 

Op een vrolijke manier. Dit doen we samen met trainers en acteurs van Groep Moovs en Publiek Domein. Het trainingsbureau op klantgerichtheid.