
Heel Nederland eenvoudig.
Inspiratiesessie (online)
Datum: vrijdag 23 juni
Tijd: 9.00-10.00 uur
Kosteloos
Jouw organisatie draait natuurlijk om mensen. Maar toch denken veel mensen regelmatig: Huh? Wat bedoelt u?. Zeker de 1 op 6 mensen die moeite heeft met lezen, schrijven en rekenen. Of met de computer werken.
Hoe zorg je ervoor dat echt iedereen kan meedoen.
We nemen je mee in de wereld achter Huh? Wat bedoelt u? Wat kan je vandaag al doen? En hoe maak je een plan om heel je organisatie eenvoudig te maken? Maak kennis met het Huh-Actieprogramma.
In de schoenen van de klant
In deze Huh-inspiratiesessie schetsen we een weg naar meer eenvoud. Hoe zorg je er voor dat je elkaar blijft snappen. Hoe kan je in de schoenen gaan staan van je klanten met beperkte basisvaardigheden. En hoe ontdek je de onbegrijpelijke zaken in je eigen organisatie?
Programma
- Heel je organisatie eenvoudig – Huh? Wat bedoelt u?
- Leerlijnen: eenvoudig helpen en eenvoud maken
- Eenvoudig van start
Sprekers
Bas Tebbe. Projectmanager van actieprogramma Huh? Wat bedoelt u?
Anita Ossewaarde. Huh-Supporter en ervaringsdeskundige.

Huh? Wat bedoelt u?
1 op de 6 Nederlanders heeft moeite met lezen, schrijven en rekenen. Of werken met de computer.
Deze groep heeft moeite om mee te doen in de maatschappij. Maar we komen allemaal wel eens in de situatie dat we dingen niet begrijpen.
Daardoor gaat er veel onnodig mis in de communicatie. Soms met ingrijpende en persoonlijke gevolgen. Denk aan het verkeerd innemen van medicijnen, het niet (tijdig) op afspraken verschijnen, of het niet kunnen invullen van vragenlijsten die in digitale portalen worden aangeboden.
Het levert vaak onnodig ‘gedoe‘ op voor zowel de klant als de inwoner. En bovendien brengt het voor de de klant veel stress en onzekerheid met zich mee.
Het Huh-Actie programma maakt 'niet begrijpen' normaler. Dat is belangrijk. Want pas als je weet dat een ander je niet begrijpt, kun je er wat aan doen.
Op een vrolijke manier. Dit doen we samen met trainers en acteurs van Groep Moovs en Publiek Domein. Het trainingsbureau op klantgerichtheid.